Bekkenbodemreëducatie en perinatale kinesitherapie

Bij urineverlies, stoelgangverlies of seksuele problemen

Bekkenbodemreëducatie omvat alles wat met de bekkenbodemspieren te maken heeft. Deze spieren kunnen verantwoordelijk zijn voor urineverlies, stoelgangverlies of seksuele problemen. Een grondig vraaggesprek en onderzoek is nodig om te kijken wat de beste behandeling is. Deze therapie wordt gegeven bij mannen en vrouwen en kinderen van alle leeftijden.

Voorbeelden bij kinderen: bedplassen, overdag in de broek plassen, training met de plaswekker, stoelgangverlies

Voorbeelden bij vrouwen: stressincontinentie, urge-incontinentie, gemengde incontinentie, verlies bij lachen, niezen, hoesten; pijn bij vrijen, vaginisme, dyspareunie, stoelgang- of windverlies

Voorbeelden bij mannen: na prostaatoperatie, na prostatectomie, bij moeilijk plassen, stoelgangproblemen, seksuele problemen zoals vroegtijdige of laattijdige ejaculatie, verlies van stijfheid

Bijstand tijdens zwangerschap en voorbereiding voor bevalling

Perinatale kinesitherapie is de kine die alles te maken heeft met de zwangerschap en de bevalling. Tijdens de prenatale kine krijg je tips voor tijdens de zwangerschap, doen we oefeningen voor een vlotte bevalling en krijg je uitleg voor wat na de bevalling. Bij de postnatale kine worden de bekkenbodemspieren en de buikspieren gecontroleerd. Daarna worden er oefeningen gedaan om opnieuw een basis fysieke fitheid te krijgen.

Bij problemen tijdens de zwangerschap kan kine ook een oplossing zijn. Bekkenpijn of bekkeninstabiliteit kan veel pijn geven en er zelfs voor zorgen dat je moeilijk stapt. Aan de hand van oefeningen, eventueel manuele therapie en massage van de spieren, wordt er gezorgd dat de pijn niet je leven over neemt.

Voor bekkenbodemkine en perinatale kine kan ook een afspraak gemaakt worden in Vilvoorde (Bergstraat 1, 1800 Vilvoorde) of Meise (Nieuwelaad 63, 1860 Meise)

• Meer informatie nodig?

Ik help je graag verder als je vragen hebt of als je een afspraak wilt maken.